Blog

Knækbrød med gurkemeje

Skrevet af Trine Vesteraa. Sendt til Bagværk

Knækbrød med gurkemeje - blog
Knækbrød er altid et hit at have på lager. Jeg synes, de er geniale til det hurtige og lette mellemmåltid. Men de er også super gode til både morgenmad eller frokost med lækket smørepålæg og en masse gnavegrønt. For lidt ekstra farve, smag og point på sundgedskontoen har jeg tilsat gurkemeje og peber. Gurkemeje har mange sundhedsfremmende egenskaber, og peber hjælper med til at øge optageligheden af gurkemejen. Derfor er de et godt makkerpar.

Champignonsuppe

Skrevet af Trine Vesteraa. Sendt til Aftensmad

Champignonsuppe - blog
Champignonsuppe indeholder oftest en del fløde og smør. Et alternativ til den lidt tungere sag, kan være denne champignonsuppe, hvor jeg har brugt butterbeans til at jævne suppen med. For at give den cremede konsistens kan du bruge enten mandel- eller sojafløde. Purløg og frisk kværnet peber på toppen er et must, for det giver det lille ekstra pift.

Vitalitet i vores mad

Skrevet af Trine Vesteraa. Sendt til Tanker om lidt af hvert

Økologi
Det er ikke nogen hemmelighed, at mit hjerte brænder for økologi og biodynamik. For mig giver det mening at dyrke jorden uden kemi, så afgrøderne på naturlig vis kan vokse sig store, stærke og fulde af næringsstoffer. Det er nemlig ikke altid, vi udelukkende kan se en vares fulde sundhedsvædi ud fra indholdsdeklarationen. Vi skal nemlig kigge nærmere på de sekundære stoffer, som planterne producerer.

Det har jeg skrevet en hel artiklen "Kan du se vitaliteten i dine madvarer?" i bladet Naturli. Du kan læse artiklen her på s. 54-56.

God fornøjelse!

Billede: Pixabay