Blog

Salat med hele havrekerner og ristede kikærter

Skrevet af Trine Vesteraa. Sendt til Salater

Salat med havrekerne ristede kikærter og blomkål blog
En salat må gerne have noget blødt, noget der knaser, lidt sødt og noget lidt strækt. De fleste sanser virker til at blive tilfredsstillet, når der er forskellige konsistenser og smage i det, vi spiser. Og det gør salaten så meget mere spændende at sætte tænderne i.

Det er ikke svært at lave salaten, men den tager lidt tid at forberede, fordi havrekernerne gerne skal stå i blød inden kogning og kikærter og blomkål skal ristes. Lad dog ikke det afskrække dig for at lave den.

Solskinskugler

Skrevet af Trine Vesteraa. Sendt til Øvrige lækkerier

Solskinskugler blog
Sødt, friskt og lidt stærkt er en ganske god kombination - og så er farven lige til at blive glad af. Det fine og meget gule kokosmel får du ved at blende kokosmel med gurkemeje og en anelse vand. 

Så uanset vejr og vind kan du få solskin i maven:-) Kuglerne passer perfekt til en lille kaffe/te-pause eller som en lækker afslutning på et godt måltid.

Smoothie med rødbede, sød kartoffel og jordbær

Skrevet af Trine Vesteraa. Sendt til Morgenmad

Smoothie med rødbede sød kartoffel og jordbær - blog
Det er en smoothie fyldt med krudt og masser af smag, hvilket farven er en god indikation på. Den er en super god begyndelse på dagen, og vil du gøre den mere mættende, kan du komme alverdens drys på i form af flager, nødder og kerner. Jeg har ofte delt portionen i to og spist den ene halvdel som en del af min morgenmad og taget resten med på arbejde til et lækkert mellemmåltid.

Du kan også godt føle dig lidt frelst efter sådan en portion, som giver dig omkring 400 g. frugt, grøntsager og bær! Så er det jo intet problem at spise masser af grønt (rødt), og du vil blive overrasket over, hvor tilpas sød den er. De søde kartofler lever i sandhed op til deres navn.